Boerenbruiloft Boshoven

zaterdag 12 oktober 2013 theater opent om 18:30 uur
Minicamping Boshoven 29

Naar aanleiding van een gouden huwelijksfeest in de buurt is het gebruikelijk om een evenement te organiseren.

Vanwege grote belangstelling een extra voorstelling.

Vroeger was het vaak een schuurbal, in 2004 hadden we een tentfeest. Maar de tijden veranderen. Dus organiseert Buurtvereniging boshoven anno 2013 iets geheel anders, namelijk een theatershow; Op zondag 13 oktober treden in het huwelijk Lieske van Hoven en Geert Bosch!

Koffietafel
Er komt een echte boerenbruiloft op boshoven en als u snel bent kunt u daar als bruiloftsgast bij zijn! Lieske en Geert nodigen graag iedereen uit die van een middagje amusement houdt. U zult hartelijk worden ontvangen door het bruidspaar in een sfeervol ingerichte schuur. Maar treuzel niet want er zijn slechts 120 zitplaatsen bij dit bruiloftsmaal! Nu is het wel zo dat de van Hovens, bij Lieske thuis, geen rijke familie zijn. Ook bij Geert Bosch thuis hebben ze niet zoveel over. Daarom is het bruiloftsmaal wat eenvoudig, een koffietafel dus. Maar dat kwam vroeger in de beste boerenfamilies voor. En u zult niets tekort komen want spek en eieren zullen er volop zijn. En er is een lekkere soep vooraf.

Lieske en Geert
Tijdens de maaltijd kunt u kennis maken met de kleurrijke familieleden van Lieske en Geert. De roddels die over en weer gaan zullen u niet ontgaan. Waarom bepaalde figuren juist niet uitgenodigd werden bijvoorbeeld. En hoe moeilijk ze het hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Maar het zal ook zeker een feest zijn om samen met het bruidspaar op hun geluk te toasten.
De Boshovenaren zijn al volop aan het warm draaien, om zich in te leven in het verhaal achter deze bruiloft. Er wordt druk gerepeteerd om de typetjes in te studeren en de kleding bij elkaar te zoeken. Met dit bijltje hebben ze al vaker gehakt.

Volksverhalen
Wellicht herinnert u zich ook nog het leuke sfeervolle spel "het spoor naar de zwartpoel" in 2009. Dit was één van de 4 volksverhalen, gespeeld op initiatief van Alphen 1300. Na dit evenement is er nog vaak gereageerd met de vraag of we niet nog eens zoiets konden doen. "Dat gaan we dus doen op zondagmiddag 13 oktober, het tijdelijk theater opent om 13uur", zegt Hugo Roelands. "En de buurt staat helemaal op scherp om dit te organiseren in een relatief korte tijd". De samenwerking in de buurt is erg sterk, en we worden nog extra gestimuleerd door een financieel steuntje van buitenaf. Stichting Cultuur Ontwikkeling Alphen-Chaam (COAC) heeft een bedrag toegekend om het culturele gedeelte van dit evenement te ondersteunen. "Dat was net dat duwtje dat we nodig hadden" aldus Hugo.

Kaartverkoop
De kaarten voor zondag 13 oktober zijn inmiddels uitverkocht. Voor de extra voorstelling van zaterdag 12 oktober zijn nog kaarten verkrijgbaar via Email theaterboshoven@xs4all.nl of telefonisch 013-5086109.

De kaarten kunnen dan afgehaald worden Bij Minicamping Boshoven, adres Boshoven 29 te Alphen.

Meer informatie facebook